Pengalaman Pakai Braces

Masa sekolah dulu, tak ramai kawan yang pakai braces ni. Tapi bila dah masuk universiti. Ramai yang memakai braces. Seperti yang kita tahu, braces ni merupakan alat yang digunakan untuk meluruskan susunan gigi.

Masa dekat univeristi dulu, tambah-tambaha lagi belajar dalam fakulit yang sama dengan fakulti pergigian, memang boleh nampak ramai yang mula memakai braces ni.

Pelajar pergigian pun kebanyakkannya memakai braces. Sebab harga untuk student sangatlah murah jika dibandingkan dengan harga klinik luar yang menawarkan perkhidmatan memasang braces ni.
pengalaman pakai braces

Harga Memasang Braces

Harga memasang braces. Dulu ingatkan harga nya tak adalah mahal sangat. Mungkin dalam ratus je. Tapi bila tahu harga sebenar,bundarkan dalam RM2.5k-RM5K juga bergantung kepada jenis keadaan gigi masa tu. Bukan je harga kos operasi semasa memasang brace, tetapi juga kos operasi rawatan susulan selepas itu.

Penjangaan Ketika Memakai Braces

Makanan yag susah nak makan - sticky dan makann yang perlu mengunyah banyak, makanan keras, makanan yang perlu gigit berulang kali seperti epal,carrot, pear.


Makanan yang friendly dimakan bersama braces - Susu, roti lembut, daging yang lembut, seperti isi tuna.

Sakit tak Pakai Braces??


Ada beberapa kesakitan yang anda semua kena tahan ketika memasang braces.
  1. Sakit gigi dicabut.
  2. Pasang getah
  3. Pasang metal
  4. ketatkan dawai.
tahan-tahan je la ye.

Bersakit-sakit dahulu, bercantik-cantik kemudian.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pengalaman Pakai Braces"

Post a Comment