Contoh Karangan Autobiografi yang Terbaik

Karangan autobiografi merupakan antara jenis karangan yang sangat popular di sekolah, terutamanya semasa sekolah rendah (tahun 1,2,3,4,5,6). Karangan jenis ini hanya kerap dijumpai semasa sekolah rendah dan jarang diberikan semasa sekolah menengah.

Karangan jenis autobiografi ini menceritakan perihal benda yang tidak bernyawa dan dalam nada benda tersebut menceritakannya tentang diri sendiri. Karangan jenis ini menguji kekreatifan murid untuk menghasilkan karangan autobiografi sendiri.

Pada kali ini kami akan berkongsi beberapa jenis contoh  karangan autobiografi yang boleh anda sebagai murid atau guru jadikan panduan.

Sedikit tips dalam menulis karangan ini adalah, pastikan menggunakan kata ganti nama secara konsisten sepanjang karangan ditulis. Sebagai contoh, jika karangan menggunakan "aku" teruslah menggunakan "aku" dan jangan tiba-tiba ditengah karangan bertukar menjadi "saya".

Contoh Karangan Autobiografi

Tajuk: Aku Sebuah televisyen

karangan aku sebuah televisyen autobiografi

Tajuk: Aku sebuah Telefon Bimbit

karangan autobiografi aku sebuah telefon
Tajuk: Aku sebuah modem

karangan autobiografi contoh
Semoga koleksi karangan autobiografi ini dapat anda jadikan panduan untuk menulis sendiri karangan anda dengan baik.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Contoh Karangan Autobiografi yang Terbaik"

Post a Comment